رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وزش باد، افزایش ابر و وقوع رگبار در برخی استان‌ها خبر داد. پیش‌بینی‌های جوی نشان‌دهنده تغییرات قابل توجهی در شرایط جوی مناطق مختلف کشور است که ممکن است به خساراتی منجر شود.

نابسامانی جوی: وزش باد و رگبار در برخی استان‌ها پیش‌بینی شد

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی، در تازه‌ترین اظهارات خود به تحلیل وضعیت جوی کشور پرداخت و اعلام کرد: امروز (۱۵ مهر) در شمال شرق، شرق و برخی مناطق مرکزی کشور، افزایش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. این وزش باد ممکن است با خیزش گرد و خاک همراه باشد. همچنین در خراسان جنوبی و جنوب خراسان رضوی، وقوع رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: به‌تدریج در سواحل دریای خزر و نوار غربی کشور جوی آرام و پایدار با روند افزایش نسبی دما برقرار خواهد شد. روز دوشنبه (۱۶ مهر) در مناطق جنوب شرق کشور، وزش باد شدید و در جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، وزش باد و گاهی رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان همچنین بیان کرد: وضعیت جوی در روز سه‌شنبه (۱۷ مهر) ادامه خواهد داشت. علاوه بر این، با گذر موج تراز میانی جو از شمال غرب کشور، در شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، افزایش ابر، رگبار پراکنده و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وی، چهارشنبه (۱۸ مهر) در سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی، ابرناکی، وزش باد شمالی، کاهش دما و بارش‌های پراکنده پیش‌بینی شده است. همچنین، روز پنجشنبه (۱۹ مهر) در شرق سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور، ابرناکی، رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود. در مناطق جنوب و جنوب شرق کشور نیز افزایش ابر، وزش باد و در جنوب کرمان در ساعات بعد از ظهر، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی همچنین به وضعیت جوی تهران در دو روز آینده اشاره کرد و گفت: آسمان تهران فردا (۱۶ مهر) صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعد از ظهر، افزایش باد با حداقل و حداکثر دمای ۱۵ و ۲۶ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود. روز پس از آن (۱۷ مهر) نیز آسمان صاف تا کمی ابری خواهد بود و در بعد از ظهر افزایش باد با کمترین و بیشترین دمای ۱۶ و ۲۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

در پایان، ضیاییان خاطرنشان کرد که فردا و پس فردا، شهرکرد با کمینه دمای صفر و یک درجه سانتی‌گراد و اهواز با بیشینه دمای ۴۰ و ۳۸ درجه سانتی‌گراد، به عنوان خنک‌ترین و گرم‌ترین مراکز استان‌ها معرفی خواهند شد. این تغییرات جوی، می‌تواند بر زندگی روزمره مردم تأثیر بگذارد و لذا توصیه می‌شود که شهروندان به هشدارهای جوی توجه داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha